Min tur att bli sjuk då...

Halsfluss-helvete.

Har haft väldigt, väldigt, väldigt! ont i kroppen hela helgen, på söndag eftermiddag fick jag nog & grät som en treåring (jag vet, jag är skitlöjlig när jag är sjuk). Ringde 1177 & berättade hur det var ställt & fick en tid på jouren redan en timma senare. Fick träffa en läkare som omedelbart sa: "Körtelfeber!" Icke svarade jag, då jag redan har haft äran att ha den wunderbara (eller inte) sjukdomen. Blev skickad till labb för att lämna liter prover, stick i fingret & halsprov. Där mötte jag en ängel: Världens gulligaste & raraste sköterska! Som visade sig vara barnmorska egentligen? Tänk om alla var lika pedagogiska med oss som är stickrädda, vad lätt allt skulle bli? In till läkaren igen för domen: Streptokock-bakterier i halsen. Jahapp, Kåvepenin i 10 dagar. Gick därifrån lättad över att få reda på vad det var som var fel & faktiskt något piggare i själen efter sköterskans stärkande ord.

Idag kom Lines farmor & hämtade henne, hon ska sova hos henne inatt. Både jag & P skulle ha jobbat idag men eftersom jag är sjuk så kunde hon varit hemma istället men det är roligare för henne att spendera tid med sin älskade farmor än med en sjuk mamma som inte orkar ta sig ur sängen...

Nu över till något helt annat: Kollade på Familjen Annorlunda på fyran ikväll & fick krypningar i kroppen över familjen i Märsta som bodde med 9 barn på 94 kvm?! Jag tycker vi 3 har det trångt på 63 kvm! Folk får verkligen skaffa hur många barn dom vill & bo precis hur som helst men jag skulle få ren & skär panik av så många personer på så liten yta! Gissar att barnen inte kan ta med sig en kompis hem efter skolan? Himla kul program, ärligt & bra.

Nä, nu hägrar sängen. Ska försöka mig på en kort promenad imorgon så man kanske kan få lite luft, känns att jag varit inomhus hela dagen.

/C

Kommentarer
Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Krya på dej..



Ush kobbigt när de inte sover, men blir nog bättre när karl går på pappaledigt.

Krama

2010-01-11 @ 22:37:23
URL: http://salkert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0