Work, work, work!

Nu är bara drygt en månad tills jag börjar jobba. Har väldigt splittrade känslor kring det, dels ska det bli hur kul som helst att börja på ett nytt jobb & dels kommer det vara jobbigt att vara ifrån Line så mycket :( Vet ju att hon kommer att ha det kalasbra hemma med sin pappa men det kommer ändå kännas konstigt! Får se hur det blir att jobba raka veckor också, blir första gången någonsin. Gillar att jobba obekvämt (obekvämt för vem?) men det är nog mest en vanesak.
Finns människor som har åsikter om detta att jag ska börja jobba så snart & det får man självklart ha. Men det är 100 gånger trevligare om man vågar stå för det man tycker också...(detta handlar om en person som inte är i läsa-bloggar-åldern). Jag & P har tillsammans bestämt att dela på föräldraledigheten, jag har fått ett jobberbjudande som jag omöjligen skulle kunna tacka nej till (& varför skulle jag vilja det?), på min drömklinik, det är ett fast jobb på 100 %. Så som det ser ut idag så ska man vara grymt tacksam om man lyckas få ett vikariat & då är en fast tjänst rena miraklet!

Är grymt sugen på att gå ut i helgen men P jobbar både fredag & lördag natt så det får bli någon annan helg. Åker nog till Lines mormor en sväng & filurar över lite julklappsidéer.
/C


Kommentarer
Postat av: Devinia Euvel

sv; Det gjorde verkligen snuskigt ont. Kunde knappt ligga still, låg och svor under de 5 timmar jag fick ligga under nålen. :P Ska göra en coverup till våren och ser verkligen inte fram emot att få den gjort, bara att få den. :P

2009-12-08 @ 22:32:23
URL: http://ultrapid.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag tycker du gör helt rätt. åsikter av den sorten ska man bara låta rinna av..ditt liv ditt beslut. Jag tycker de e skitkul för dig milla! stort grattis! :))

2009-12-11 @ 13:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0