Hittade lite gamla dikter....

på ett community som heter Sockerdricka som jag varit medlem på ett tag, fick ett påminnelsemail att jag inte varit aktiv på ett tag (lär ju gått 2 år sen sist?) så jag tänkte lägga dikterna här & sen avregistrera mig. Vill ju inte få en massa påminnelsemail stup i kvarten.
Alla utom en skrev jag -03. Det är ju liksom 5 år sen.





Dom kallar mig tystlåten
- jag skriker när ingen hör
Dom säger att jag är känslokall
- jag gråter när ingen ser
Dom kallar mig försvarslös
- jag slåss mot mig själv


Att alkisar verkar lyckliga
kan jag förstå
det dövar bra
med en sjuttis eller två
kanske allra bäst när det värker i en själ
när man gråter utan mening
och ingen vill en väl

vid dom svåraste stunder
spriten, som genom ett under,
lugnar en vilsen själ

Tröttnar på min egen närhet
det börjar bli sent
ge mig dunken
jag dricker skiten rent


Du dunkar huvudet i väggen, dricker av spriten
du vet att det är försent,
du är fast i skiten
du försvinner till en värld där inget hat finns,
till en värld som du knappt minns
men spriten är din vän, den hjälper dig stå ut
när mörkret sluts om dig och du vill ha ett snabbt slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0